نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان
گروه نقشه برداری (رادیان نقشه) آماده همکاری جهت انجام کلیه امور ثبتی و نقشه برداری


شماره تماس: 09194187659

ایمیل: radianmap@gmail.com



شرح کامل خدمات نقشه برداری گروه رادیان نقشه توسط پیشرفته ترین تجهیزات نقشه برداری:

" ارائه نقشه های ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی "

_تهیه نقشه UTM جهت املاک قولنامه ای و سند مشاعی(ماده 147)
_تهیه نقشه UTM جهت تک برگی کردن سند املاک دارای سند
_جانمایی اسنادی که حدود دقیق ملک آن ها مشخص نیست؛ به همراه تاییدیه های لازم
_بررسی و تهیه نقشه های ثبتی مورد نیاز شهرداری ها ، ادارات ثبت ، …
_جانمایی پلاکهای ثبتی و بررسی تداخل با املاک مجاور
_بررسی و تعیین متراژ دقیق املاک با دوربینهای نقشه برداری
_بررسی طرح تفصیلی ملک
_تفسیر عکس هوایی املاک و اراضی
_جانمایی پلاکهای ثبتی روی عکس هوایی
_تهیه نقشه ۱/۲۰۰۰ پلاک ثبتی
_تهیه نقشه های بلوکی و کادر
_برداشت و تهیه نقشه عرصه و اعیان
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۵۹ ق.ظ

پیاده سازی نقشه یو تی ام روی زمین

پیاده کردن مختصات نقشه UTM  یو تی ام

تحدید حدود املاک به معنی معین کردن اندازه و حدود اربعه زمین مورد ثبت است؛چرا که حد به معنی کنار و کناره،ضلع،اندازه و حد فاصل میان دو چیز می باشد و تحدید نیز به معنی حد چیزی را معین کردن می باشد.برای تحدید حدود املاک،بعد از تقاضای ثبت ملک،تقاضاکنندگان ثبت و مجاورین برای روز تعیین حدود،به وسیله اعلان احضار می شوند.

هرگاه مجاورین نیز در موقع تحدید حاضر نشوند و به این جهت،حدود ملک تعیین نگردد،اعلان تحدید حدود نسبت به آن ملک تجدید می شود و اگر برای مرتبه دوم نیز تقاضاکننده و مجاورین هیچ یک حاضر نشوند و تحدید به عمل نیاید،حق الثبت ملک دو برابر می شود.

پس از اتمام عملیات تحدید حدود ملک و صدور سند ، مالک باید مرزهای ملک را بر اساس طولها و مساحت سندی بر روی زمین تثبیت نماید. مطابق ماده 80 آئین نامه،در اراضی بیاض غیرمحصور که حد فاصل نداشته باشد،باید در اطراف زمین به عمق نیم گز(در مقیاس امروز حدود نیم متر) از طرف مالک پی حفر شود.

در مورد زمینهای بزرگ که در یک یا چند جهت به عوارض طبیعی محدود می شوند، برای پیاده کردن ملک روی زمین ابتدا باید از عوارض طبیعی موجود در محدوده ملک عملیات نقشه برداری بروز انجام و نقشه دقیق محدوده ملک تهیه شود و سپس حدود اربعه دیگر را طوری روی زمین پیاده کرد که مساحت سندی تامین شود. در مورد زمینهای با این شرایط، برنده کسی است که زودتر از دیگر مالکان زمین خود را تحدید حدود و مرزهایش را تثبیت می کند بطوریکه بقیه مجاورین مجبور به تبعیت از مرزهای از قبل تثبیت شده برای تثبیت خود ملک شوند. در این صورت نه تنها زمین خود را طبق مساحت سندی تثبیت مرز کرده اید ، بلکه به عنوان معیار برای بقیه مالکین جهت پیاده کردن زمینشان خواهید شد‌.

این مسئله به خصوص در مورد مناطق خام (ساخته نشده) بسیار اهمیت پیدا می کند. معمولا همه افراد برای پیاده کردن زمینهای خود از قطعه های دیوار کشی شده که قبلا چهارگوشه و ‌مرزهای ملک خود را پیاده و تثبیت کرده اند تبعیت می کنند. و اکثر اوقات تمام خطاها و کسری مساحت ها روی ملک آخر می افتد که دیر از همه برای تثبیت مرز ملک خود اقدام کرده است.

البته بهترین روش هماهنگی چندین قطعه زمین با هم برای پیاده کردن همزمان است که خطاها سرشکن شوند.  هر چه تعداد ملک ها بیشتر باشد خطای سرشکن شده روی هر تک ملک کمتر می شود. اما متاسفانه معمولا هماهنگی چندین مالک با هم و توافق بر سر هزینه و انتخاب نقشه بردار این امر را دشوار می سازد.

برای پیاده کردن قطعه تفکیکی روی زمین نیاز به مختصات دقیق چهارگوشه ی ملک است و همچنین نقشه تفکیکی قطعه مادر است. گاهی بدون داشتن این اطلاعات٬ در صورتی که ملک های مجاور دیوارکشی شده اند٬ به کمک موقعیت تثبیت شده ی ملک های مجاور می توان چهارگوشه ی قطعه مورد نظر را پیاده کرد. اما در صورتی که منطقه زمین بایر است و هنوز هیچ ساخت و سازی در آن صورت نگرفته است٬ داشتن موقعیت دقیق گوشه های ملک الزامی است. تعیین موقعیت گوشه های ملک در سیستم مختصات UTM  که تنها سیستم مختصات مورد تایید ادارات ثبت ایران می باشد، عمیلات جانمایی پلاک ثبتی نام دارد که صرفا در حیطه تخصص نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی است.

با انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی حدود اربعه سند دفترچه ای قدیمی (سند اربعه) ملک بر اساس پلاک ثبتی، بر روی نقشه دقیق در سیستم مختصات UTM   یو تی ام مشخص می گردد که در آن مکان دقیق ملک بر روی زمین با حد و مرز دقیق و مساحت دقیق توسط کارشناس رسمی امور ثبتی تایید گردیده است.