نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان
گروه نقشه برداری (رادیان نقشه) آماده همکاری جهت انجام کلیه امور ثبتی و نقشه برداری


شماره تماس: 09194187659

ایمیل: radianmap@gmail.com



شرح کامل خدمات نقشه برداری گروه رادیان نقشه توسط پیشرفته ترین تجهیزات نقشه برداری:

" ارائه نقشه های ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی "

_تهیه نقشه UTM جهت املاک قولنامه ای و سند مشاعی(ماده 147)
_تهیه نقشه UTM جهت تک برگی کردن سند املاک دارای سند
_جانمایی اسنادی که حدود دقیق ملک آن ها مشخص نیست؛ به همراه تاییدیه های لازم
_بررسی و تهیه نقشه های ثبتی مورد نیاز شهرداری ها ، ادارات ثبت ، …
_جانمایی پلاکهای ثبتی و بررسی تداخل با املاک مجاور
_بررسی و تعیین متراژ دقیق املاک با دوربینهای نقشه برداری
_بررسی طرح تفصیلی ملک
_تفسیر عکس هوایی املاک و اراضی
_جانمایی پلاکهای ثبتی روی عکس هوایی
_تهیه نقشه ۱/۲۰۰۰ پلاک ثبتی
_تهیه نقشه های بلوکی و کادر
_برداشت و تهیه نقشه عرصه و اعیان
طبقه بندی موضوعی

 

پیدا کردن مکان ملک توسط پلاک ثبتی چگونه است؟

برای توقیف اموال غیر منقول محکوم شده ، خواهان یا ذی نفع باید مشخصات ملک و پلاک ثبتی آن را در دست داشت باشد. در صورتی که شماره پلاک ثبتی را در دست نداشته باشید اجرای حکم و اداره ثبت به درخواست توقیف، ترتیب اثر نخواهند داد. پس باید با توسل به راه هایی، پلاک ثبتی املاک خوانده را به دست آورد که در زیر به بعضی طرق اشاره می شود.


جانمایی پلاک ثبتی

به عملیات پیدا کردن شماره پلاک ثبتی یک ملک بر روی زمین که در سند ملک نوشته شده است ، جانمایی پلاک ثبتی می گویند این عملیات پروسه ای زمان بر است و نیاز به ترکیب تخصص های نقشه برداری و ثبتی دارد ، با جستجو در اطلاعات زمان تفکیک اولیه ملک و صدور سند و چیدمان ملکها در کنار هم عملیات جانمایی شروع می شود و در انتها با تبدیل مختصات آنها به مختصات یو تی ام و تولید نقشه جانمایی کار به اتمام  می رسد. جانمایی پلاک ثبتی توسط کارشناس رسمی نقشه برداری  و امور ثبتی انجام می شود.

 

چگونگی استعلام وضعیت ثبتی یک ملک روی زمین

جهت استعلام ثبتی هر ملکی ابتدا به پلاک ثبتی آن احتیاج است و جهت بدست آوردن پلاک ثبتی باید از جانمایی معکوس پلاک ثبتی استفاده نماییم ، برای انجام این امر ابتدا گوشه های دقیق ملک را در سیستم مخاصات یو تی ام برداشت می نماییم و نقشه یو تی ام  آن را آماده می نماییم ، سپس این نقشه را بر روی اطلاعات و نقشه های موزاییک شده در سیستم مختصات    محل ملک قرار می دهیم به این ترتیب می توانیم پلاک ثبتی ملک را بدست بیاوریم و با مراجعه به دفتر اسناد وضعیت ثبتی ملک را استعلام نماییم.

 - از روی پلاک ثبتی املاک مجاور: یکی از ساده ترین راههای بدست آوردن پلاک ثبتی با مراجعه به املاک مجاور و به دست آوردن پلاک ثبتی آنهاست. در صورت همکاری همسایگان و ارائه پلاک ثبتی املاک مجاور می توان پلاک ثبتی نشانی مورد نظر را بدست آورد.

 - در خصوص املاک ثبت شده که سابقه نقل و انتقال نه چندان دور در اداره ثبت اسناد و املاک داشته باشند، می توان با ارائه استعلام دادگاه، درخواست مشخصات ملک از جمله پلاک ثبتی نمود. در مورد اعسار، ماده 19 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی بدست آوردن مشخصات و شناسایی اموال مدعی اعسار یا محکوم علیه را تسهیل نموده است. طبق این ماده و تبصره آن، مراجعی مانند اداره ثبت  و شهرداری مکلفند به دستور دادگاه، فهرست و مشخصات اموال متعلق به محکوم علیه و نیز فهرست نقل و انتقال و هر نوع تغییر دیگر در اموال مذکور را از زمان یک سال قبل از صدور حکم قطعی به بعد به دادگاه استعلام کننده اعلام کنند.

 - دریافت پلاک ثبتی با مراجعه به سازمان آب: می توان با درخواست کتبی از اداره آب شهر یا منطقه، ارائه پلاک ثبتی نشانی مورد نظر را درخواست نمود. البته سازمان آب در این خصوص وظیفه ای ندارد و بدون ارائه استعلام دادگاه می تواند از پاسخ دادن استنکاف نماید.

 - مراجعه به شهرداری: اگر ملک مزبور در سالهای اخیر دارای سابقه بازسازی یا نوسازی باشد می توان با ارائه استعلام دادگاه از شهرداری مربوطه تقاضای پلاک ثبتی نشانی مورد نظر را درخواست نمود.

جانمایی سند های قدیمی روی زمین

مکان یک سند قدیمی کجاست ؟

شاید این سوال برای خیلی از افرادی که سندی موروثی به آنها رسیده باشد پیش بیاید و جوابی برای آن نداشته باشد و نداند مکان سندش کجاست ، در قدیم بعضی از ملک هایی که بیرون محدوده شهر بود ارزش چندانی نداشت و بعضی از افراد تعداد زیادی از این زمینها را می خریدند و سندش را در صندوقچه ای می گذاشتند و سالیان سال هم سراغ آن زمینها نمیرفتند و یا اینکه از ایران مهاجرت می کردند در حالی که این سندها را بدون فروش در گوشه ای می گذاشتند ، در طی سالیان دراز بعضی افراد به صورت تصرفی مالک بعضی از این زمینها شدند و پس از طی زمانی که مالکش پیدا نشد از طریق ماده ۱۴۷ اقدام به گرفتن سند نمودند حالا اگر سندی داشته باشیم چه باید بکنیم ، 

 اولین قدم انجام جانمایی پلاک ثبتی است که پس از جستجو در دفاتر اسناد قدیمی و بانک اطلاعاتی موقعیت سند را روی زمین مشخص می کنیم که ایت نقشه باید توسط کارشناس رسمی انجام پذیرد و تایید گردد .

دومین قدم رفتن به ثبت و درخواست سند تک برگی با سند قدیمی و نقشه جانمایی شده سند است در این مرحله اگر برای زمین یا قسمتی از آن از طریق ماده ۱۴۷ سند صادر شده باشد آن سند باطل می گردد و سند جدیدی برای آن به اسم مالک اولیه صادر می گردد  البته بعضی از ادارات ثبت در این مرحله جهت دیدن وضعیت فعلی دقیق زمین نیاز به نقشه یو تی ام هم دارند .

پس باید بدانیم هرچه سند قدمت بیشتری داشته باشد ارزش بالاتری دارد و نباید از خیر این اسناد قدیمی گذشت .

اسناد قدیمی دفترچه ای صرفا اسناد متنی می باشند و اطلاعات مکانی آنها باید با استفاده از نقشه های ثبتی قدیمی استخراج گردد تا بتوان مکان واقعی سند بر روی زمین را مشخص نمود ، این کار ثبتی کاری زمان بر و مشکل است و نیاز به کار گروهی کارشناسی دارد

با توجه به پراکندگی و قدیمی بودن اطلاعات موجود از نقشه های ثبتی و اینگه با گذر زمان مقداری از این اطلاعات مخدوش می گردد لذا شایسته است مالکین اینگونه اسناد هرچه سریعتر نسبت به مشخص نمودن مکان ملک روی زمین اقدام نمایند زیرا درصورتی که نشود مکان ملک را روی زمین مشخص نمود عملا اینگونه اسناد بلا استفاده و بی ارزش می شوند.

همچنین با عنایت به اینکه در ثبت ملاک مالکیت اسناد قدیمی تصرف نیز هست اگر مالکی به ثبت مراجعه نماید و مکان زمینش را نداند ثبت این مورد را به نوعی سند سازی و زمین خواری می داند و هیچگونه همکاری جهت تبدیل سند برای مالک انجام نمی دهد و بهتر است مالکین قبل از اولین مراجعه با جانمایی سند و اطمینان از محل ملک ، سند را به همراه نقشه جانمایی به ثبت ارائه دهند تا به نتیجه برسند.