نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان
گروه نقشه برداری (رادیان نقشه) آماده همکاری جهت انجام کلیه امور ثبتی و نقشه برداری


شماره تماس: 09194187659

ایمیل: radianmap@gmail.com



شرح کامل خدمات نقشه برداری گروه رادیان نقشه توسط پیشرفته ترین تجهیزات نقشه برداری:

" ارائه نقشه های ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی "

_تهیه نقشه UTM جهت املاک قولنامه ای و سند مشاعی(ماده 147)
_تهیه نقشه UTM جهت تک برگی کردن سند املاک دارای سند
_جانمایی اسنادی که حدود دقیق ملک آن ها مشخص نیست؛ به همراه تاییدیه های لازم
_بررسی و تهیه نقشه های ثبتی مورد نیاز شهرداری ها ، ادارات ثبت ، …
_جانمایی پلاکهای ثبتی و بررسی تداخل با املاک مجاور
_بررسی و تعیین متراژ دقیق املاک با دوربینهای نقشه برداری
_بررسی طرح تفصیلی ملک
_تفسیر عکس هوایی املاک و اراضی
_جانمایی پلاکهای ثبتی روی عکس هوایی
_تهیه نقشه ۱/۲۰۰۰ پلاک ثبتی
_تهیه نقشه های بلوکی و کادر
_برداشت و تهیه نقشه عرصه و اعیان
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۳۹ ب.ظ

جانمایی ملک طبق سند

 

جانمایی ملک طبق سند ( جانمایی پلاک ثبتی )

جانمایی پلاک ثبتی به دلیل دارا بودن بار حقوقی توسط کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضاییه امور ثبتی، و کاملاً مستقل انجام می شود. به این معنی که کارشناس رسمی مربوطه بدون توجه به محلی که مالک به عنوان ملک خود می شناسد کار جانمایی را انجام می دهد.

اگر موقعیت ملک روی محلی که مالک از ملکش می داند افتاد که فبها و اگر نه، نظر مالک تاثیری در تغییر نظر کارشناس ندارد. در واقع کارشناس رسمی نقشه های موقعیت ملک را بر اساس عملیات کارشناسانه خود تایید و مهر می کند نه بر اساس اظهارات مالک.

 

 

 

موارد رجوع جهت جانمایی پلاک ثبتی

1-مالک سندی دارد که نمی داند موقعیت دقیق آن کجاست.

2-سند قدیمی است و در ابعاد، مساحت و مرزهای ملک با ملک های مجاور ابهام وجود دارد.

این عملیات یک عملیات دفتری است و تقریباً یک هفته تا ده روز کاری زمان می برد.

جانمایی ملک طبق معرفی مالک (نقشه یو تی ام )

این عملیات یک عملیات فنی همراه با برداشت میدانی با تجهیزات مخصوص نقشه برداری است که به همین دلیل توسط کارشناس رسمی سازمان نظام مهندسی انجام می شود. به این ترتیبب که مالک از موقعیت ملک خود اطمینان دارد و این مالک است که چهارگوشه ملک و مرزهای آن با ملک های مجاور را به نقشه بردار معرفی می کند. نقشه بردار طبق اظهار مالک عملیات برداشت زمینی را انجام می دهد و نقشه موقعیت ملک در سیستم مختصات یو تی ام تهیه و ممهور به مهر کارشناس رسمی نظام مهندسی مربوطه می شود.

این عملیات یک عملیات توام برداشت زمینی و کار دفتری است که معمولاً کمتر از یک هفته زمان می برد.

موارد رجوع در این نوع پروژه ها عبارتند از:

1-    تعیین مساحت و ابعاد دقیق ملک جهت ثبت و صدور سند تک برگی

2-    تعیین مختصات یو تی ام دقیق ملک جهت ثبت در سیستم کاداستری اداره ثبت مربوطه

3-    تغییر وضعیت محدوده ملک مانند تعریض کوچه، تعریض خیابان، عقب نشینی و غیره

لزوم جانمایی پلاک ثبتی قبل از اخذ پروانه ساختمان

همانطور که می دانید درصدور پروانه های ساختمانی، مسئولیت معرفی موقعیت ملک تماماً بر عهده مالک می باشد:

این پروانه بر مبنای محل مشخص شده در نقشه یا کروکی 2000/1 سازمان نقشه برداری که توسط مالک تسلیم و تایید گردیده صادر شده و فقط برای ساختمان در محل مذکور معتبر است و هرآینه معلوم گردد که محل مورد ساختمان غیر از محل مشخص شده باشد این پروانه از درجه اعتبار ساقط می باشد.

بنابراین در صورتی که از ابتدا مالک زمین نبوده اید و نسبت به پلاک ثبتی ملک اطمینان صد در صد ندارید، قبل از شروع هرگونه عملیات ساختمانی نسبت به جانمایی پلاک ثبتی توسط کارشناسان رسمی دادگستری- نقشه برداری و امورثبتی اقدام نمایید.

مطمئناً هزینه جانمایی پلاک ثبتی که درواقع شما را از تعلق سند به ملک در محل خود مطمئن می سازد در مقابل هزینه های کلی ساخت و ساز بسیار ناچیز است. درصورتی که اهمال در این مهم تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

در بین مراجعه کنندگان سازندگانی که با این مشکل مواجه شده اند کم نیستند. سازنده زمینی را طبق سندی خریداری کرده است و فروشنده موقعیت زمین را پیش از معامله به رویت خریدار رسانده است.

به طوری که همه چیز در ظاهراً منطقی به نظر می رسیده است. مالک جهت اخذ پروانه ساختمان اقدام می کند و تهعد می دهد که در آن مسئولیت صحیح بودن موقعیت ملک تماماً به عهده مالک گذاشته شده است. پس از کوبیدن و ساخت ملک زمانی که مالک برای اخذ سند تک برگی آپارتمانها به اداره ثبت مراجعه می کند، اداره ثبت مربوطه اعلام می کند که بین موقعیت ملک و پلاک ثبتی سند ارائه شده مغایرت وجود دارد. و مالک باید نسبت به جانمایی پلاک ثبتی در سیستم مختصات UTM توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و امور ثبتی اقدام نماید.

زمانی که مالک نقشه جانمایی پلاک ثبتی را تهیه می کند متوجه می شود که موقعیت ملک محلی که فروشنده موقع معامله به او نشان داده بوده است نیست. جای تعجب نیست چراکه اکثر قطعه زمین ها در یک منطقه هم مساحت هستند. به عنوان مثال تمام قطعه های یک محله 1000 متری هستند. بنابراین آن سند 1000 متری قدیمی می تواند متعلق به هر کدام از این قطعه ها باشد وقتی در سند آدرسی وجود ندارد به جز یک شماره که فقط متخصصین امور ثبتی می توانند آن شماره را به آدرس تبدیل کنند و تعیین کنند آیا ملک در آدرس معرفی شده نشسته است یا خیر.

چه ملکی نیاز به جانمایی پلاک ثبتی دارد؟

اگر ملکی دارای یکی از شرایط ذیل باشد حتما نیاز هست که عملیات جانمایی پلاک ثبتی مندرج در سند آن ملک صورت پذیرد تا بدینوسیله موقعیت ملک از بانک املاک استخراج گردد و پس از آن این موقعیت بر روی نقشه های موجود جانمایی گردد و تبدیل به آدرس کنونی گردد 

۱- در تعلق یک سند به ملکی که مالک خود را مالک آن می داند ایجاد شبه گردد.

۲- چند مالک با اسناد جداگانه اداعای مالکیت بر ملکی مشخص را داشته باشند .

۳- مالک ملکی فقط سند آن را داشته باشد و نداند که این ملک در کجا قرار دارد (ملک به ارث به او رسیده باشد یا وکالتی بدون رویت ملک آن را خریده باشد)

۴- دادگاه از مالک بخواهد که توسط کارشناس رسمی دادگستری یا قوه قضایه موقعیت کنونی سند مشخص گردد.

۵- مالک از ابتدا برای ملک خود دیوار یا حصاری مشخص ننموده و در حال حاظر نیاز به انجام این کار پیدا کرده و با دقت سانتیمتر نمی داند گوشه های ملکش کجاست .

۶- شهرداری از مالک بخواهد که نقسه وضع موجود ملک تهیه گردد و روی نقشه وضع موجود ابعاد و زوایا و مساحت سند که به تایید کارشناس رسمی دادگستری یا قوه قضائیه رسیده باشد مشخص گردد.

در موارد فوق پس از جانمایی پلاک ثبتی نقشه وضع موجود یو تی ام نیز تهیه می گردد تا با استفاده از این نقشه ها بتوان تصمیمات قضایی مقتضی را اتخاذ نمود .

جانمایی پلاک ثبتی چه کاربردی دارد؟

برای اخذ سند تک برگی علاوه بر نقشه یو تی ام، نقشه جانمایی پلاک ثبتی نیز از جمله مدارک الزامی است که باید به اداره ثبت مربوطه ارائه گردد

نقشه جانمایی پلاک ثبتی تنها مدرکی است که مشخص می کند پلاک ثبتی درج شده در سند متعلق به همان قطعه زمینی است که اکنون قصد اخذ سند تک برگی آن را دارید و به نوعی قصد دارید سند به روز به آدرس فعلی بگیرید.

بر اساس ماده 9 قانون آغاز عملیات ثبت عمومی مصوب سال 1310 ، در نقاطی که ادارات ثبت موجود بود، از تاریخ اجرای آن و در سایر نقاط پس از تشکیل ادارات ثبت با توجه به وضعیت و تناسب محل آن به چند قطعه یا ناحیه یا بخش تقسیم می شد و برای هر بخش یا ناحیه حدودی تعیین می شد که از هر جهت مشخص و قابل تفکیک از بخش یا ناحیه و حوزه ثبتی ادارات هم جوار دیگر باشد و به ثبت کلیه اموال غیر منقول واقع در ناحیه یا بخش اقدام و پلاک دهی می کردند که در اصطلاح ثبت، شماره تعیین شده برای هر ملک را پلاک گویند.     

اما از آنجایی که پلاک دهی به قطعات و ثبت در دفتر اسناد و املاک بر اساس مراجعه مالک به اداره ثبت بوده است، الزاماً قطعات مجاور دارای پلاک ثبتی پشت سر هم نیستند و می توان گفت در واقع هیچ گونه نظم و ترتیبی بر ان حاکم نیست. ممکن است مالکی پلاکی را در این خیابان به ثبت برسد ولی پلاک پشت سر آن متعلق به ملکی در چند خیابان آنطرف تر باشد. و به همین دلیل گاهاً احتمال اشتباه و جا به جایی پلاک های ثبتی وجود دارد.  به همین دلیل اخیراً اداره ثبت نقشه جانمایی پلاک ثبتی ممهور شده به مهر کارشناس رسمی را برای اخذ سند تک برگی در مورد اراضی فاقد سند (قولنامه ای) و اراضی با اسناد قدیمی اجباری کرده است. به این ترتیب از صحت تعلق سند به قطعه با مختصات یو تی ام فعلی قبل از صدور سند قطعی اطمینان حاصل می شود.

با توجه به توضیحات داده شده، اکیداً توصیه می گردد که قبل از معامله اراضی و املاک قولنامه ای و یا با سند قدیمی، از مالک استعلام پلاک ثبتی را درخواست کرده و ضمیمه معامله نمایید. وگرنه احتمال دارد که سند مورد معامله متعلق به ملکی دیگر باشد که حتی ممکن است خود مالک از این موضوع بی اطلاع باشد. وگرنه در آینده برای گرفتن سند تک برگی مطمئناً دچار مشکل خواهید شد.

توضیح بیشتر اینکه نقشه پلاک ثبتی نقشه هایی قدیمی است که در آن نحوه تفکیک قطعه مادر به زیرقطعه ها و ترتیب ثبت آنها در دفتر ثبت مشخص شده است.  

 

نقشه جانمایی  پلاک ثبتی چیست؟

نقشه پلاک ثبتی مادر هر ملک را نقشه پلاک ثبتی می نامند و نقشه ای است که پلاک های فرعی  تفکیک شده در ملک مادر را در کنار هم نشان می دهد ، پس از قانون اصلاحات اراضی به دلیل خرد شدن اراضی در کشور و بوجود آمدن خرده مالکین این نقشه ها به عنوان کاداستر اراضی املاک تهیه گردید و از روی آنها سند مالکیت اراضی صادر گردید .این نقشه ها دارای ارزش سندی بالایی می باشند و زمانی که موقعیت مکانی ملکی مبهم است باید با استفاده از این نقشه مکان دقیق ملک را مشخص نمود

 

درخواست جانمایی پلاک ثبتی

نقشه پلاک ثبتی نقشه هایی قدیمی است که در آن نحوه تفکیک قطعه مادر به زیرقطعه ها و ترتیب ثبت آنها در آن سال در دفتر ثبت مشخص شده است که دسترسی به این اطلاعات با ارزش قدیمی بسیار دشوار و تا حدودی به شانس مالک بستگی دارد. چراکه اگر اطلاعات نقشه پلاک ثبتی ملک پیدا نشود، اداره ثبت به هیچ وجه سند قطعی برای ملک صادر نمی کند و چه بسا بسیاری از ادارات ثبت تمایلی به صدور سند قطعی جدید (تک برگی) برای املاک و اراضی قدیمی و قولنامه ای و به نوعی قطعی کردن مالکیت آنها ندارند، مطمئناً همکاری خاصی با مالک در این زمینه انجام نخواهند داد.

از طرفی دیگر پیدا کردن یک پلاک ثبتی مشخص و جانمایی آن در نقشه های 1:2000 که منطبق با وضع موجود ملک است کاری بسیار وقت گیر و تنها در حیطه تخصص مهندسین نقشه بردار (کارشناس رسمی) است که کارشناسان ادارات ثبت چنین وقتی برای ارباب رجوع نخواهند گذاشت. لذا مالک باید شخصاً جهت تهیه این مدارک اقدام نماید.

گروه تخصصی ما با دسترسی به معتبرترین و قدیمی ترین لینکهای اطلاعات پلاک ثبتی و به علاوه با تخصص ویژه در جانمایی و ارائه نظر کارشناسی در مورد وضعیت فعلی پلاک های ثبتی و ممهور کردن به مهر قابل قبول تمام ادارات ثبت اسناد و املاک استان تهران، آمادگی خود را جهت رفع این مانع جدی برای اخذ سند تک برگی و قطعی کردن مالکیت اعلام می نماید.

اما همانطور که توضیح داده شد، خریداری این اطلاعات خام و تبدیل ان به نقشه قابل قبول اداره ثبت کاری هزینه بر و وقت گیر است که بدون دریافت پیش پرداخت از انجام آن برای متقاضیان محترم معذوریم.

هزینه تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی، بسته به موقعیت و مساحت ملک متفاوت است که پس از استعلام قیمت، 50 درصد مبلغ به عنوان پیش پرداخت اخذ می گردد. پس از 10 روز کاری و استعلام از تمام لینکهای اطلاعاتی، در صورت پیدا شدن اطلاعات، نقشه ها و اطلاعات مورد نیاز خریداری و کار نهایی می شود. سپس شرکت جهت واریز 50 درصد مابقی با شما تماس گرفته و پس از واریز ، پکیج مورد نظر اداره ثبت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 اما در صورت استعلام اطلاعات پلاک مورد نظر و عدم وجود اطلاعات، کل مبلغ دریافتی به عنوان پیش پرداخت به حساب شما باز می گردد. بدون کسر هیچ کارمزدی.

ناگفته نماند که به دلیل دسترسی گروه تخصصی ما به معتبرترین سرشاخه های اطلاعات پلاک ثبتی، در صورت پیدا نشدن اطلاعات می توانید مطمئن باشید که اطلاعات آن پلاک کلاً موجود نمی باشد. لذا مراجعه به ما به نوعی آخرین ایستگاه جهت تعیین تکلیف اسناد شماست پس لطفا تمام تحقیقات و قیمت گیری های خود را قبل از تماس با ما انجام دهید و پس از اطمینان کامل از درخواست خود برای انجام کار به ما مراجعه فرمایید

جانمایی پلاک ثبتی املاک روی زمین

جانمایی پلاک ثبتی چیست؟

به عملیات پیدا کردن شماره پلاک ثبتی یک ملک بر روی زمین که در سند ملک نوشته شده است ، جانمایی پلاک ثبتی می گویند این عملیات پروسه ای زمان بر است و نیاز به ترکیب تخصص های نقشه برداری و ثبتی دارد ، با جستجو در اطلاعات زمان تفکیک اولیه ملک و صدور سند و چیدمان ملکها در کنار هم عملیات جانمایی شروع می شود و در انتها با تبدیل مختصات آنها به مختصات یو تی ام و تولید نقشه جانمایی کار به اتمام  می رسد .

 

جانمایی و مشخص نمودن محل واقعی املاک از روی اسناد بر روی زمین

با استفاده از جانمایی پلاک ثبتی و استفاده از نقشه های ثبتی و همچنین نقشه های پوششی قدیمی می توان محل دقیق اسناد را روی زمین مشخص نمود و سپس آنها را روی نقشه های فعلی جانمایی کرد تا آدرس وضع موجود اسناد را بدست آورد .

جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی یعنی مشخص نمودن موقعیت ملک که سند آن در دست است روی زمین ، و یا به عبارت دیگر تبدیل اعداد پلاک ثبتی روی سند به آدرس فعلی زمین  وقتی تفکیکی بر روی ملک انجام می گیرد نه گذری مشخص است و نه عارضه ای که بتوان آدرس دهی ملک را از روی آن انجام داد برای همین به نوشتن دوعدد پلاک ثبتی اصلی و فرعی بسنده می گردد که منحصر به فرد است ، که از روی این اعداد می توان به محل دقیق زمین پی برد .

لزوم انجام جانمایی پلاک ثبتی برای املاکی که به صورت مشاعی از ملک بزرگتری هستند

اگر مالک یک قطعه کوچک مشاعی قصد اخذ سند برای قطعه خود را داشته باشد باید ابتدا ملک مادر را با جانمایی پلاک ثبتی مشخص نمود و سپس ابعاد ، مساحت و زوایای دقیق  ملک کوچک را روی ملک مادر پیاده نمود تا در هنگام صدور سند هم این مساحت از سند مادر کسر گردد هم میزان درست سهم مشاعی لحاظ گردد ، اما اگر ملک مادر دارای سند رسمی و پلاک ثبتی اصلی و فرعی نباشد دیگر نیاز به جانمایی پلاک ثبتی نیست بلکه با استفاده از نقشه برداری مستقیم تهیه نقشه utm برای ملک مادر و ملک کوچکتر همزمان انجام میگیرد و در ادامه سند بر اساس مساحت ، ابعاد و زوایای واقعی ملک صادر می گردد