نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان
گروه نقشه برداری (رادیان نقشه) آماده همکاری جهت انجام کلیه امور ثبتی و نقشه برداری


شماره تماس: 09194187659

ایمیل: radianmap@gmail.com



شرح کامل خدمات نقشه برداری گروه رادیان نقشه توسط پیشرفته ترین تجهیزات نقشه برداری:

" ارائه نقشه های ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی "

_تهیه نقشه UTM جهت املاک قولنامه ای و سند مشاعی(ماده 147)
_تهیه نقشه UTM جهت تک برگی کردن سند املاک دارای سند
_جانمایی اسنادی که حدود دقیق ملک آن ها مشخص نیست؛ به همراه تاییدیه های لازم
_بررسی و تهیه نقشه های ثبتی مورد نیاز شهرداری ها ، ادارات ثبت ، …
_جانمایی پلاکهای ثبتی و بررسی تداخل با املاک مجاور
_بررسی و تعیین متراژ دقیق املاک با دوربینهای نقشه برداری
_بررسی طرح تفصیلی ملک
_تفسیر عکس هوایی املاک و اراضی
_جانمایی پلاکهای ثبتی روی عکس هوایی
_تهیه نقشه ۱/۲۰۰۰ پلاک ثبتی
_تهیه نقشه های بلوکی و کادر
_برداشت و تهیه نقشه عرصه و اعیان
طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهارشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۴۹ ق.ظ

ثبت نام اینترنتی ماده 147

شرح کامل شرایط دریافت سند ماده 147 و روش ثبت نام

1-تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای ثبتی فاقد سند” شامل زمینها و چهار دیواریها (غیراز کشاورزی و باغات) نمی شود و فقط ساختمانهای  احداثی را شامل میشود

۲ ساختمانها و زمینهای کشاورزی و باغات باید دارای سابقه ثبت باشند یعنی برای آنها پلاک ثبتی تعیین شده باشد .

۳ فقط برای املاکی می توان درخواست سند داد که دسترسی به مالک یا حد اقل یکی وراث او ( به جهت فوت یا مفقود الاثر بودن) مقدور نباشد . 

 فوت یا غیبت در حین رسیدگی به تقاضا و با استعلام از ثبت احوال قابل تشخیص است و در صورت اثبات خلاف آن تقاضا  از سوی هیات رد میشود 

۴ این قانون مهلت و مدت انقضا ندارد لذا هر وقت ساختمانی ساخته شد که حائز شرایط اخذ سند بود می توان برای آن درخواست سند نمود .

 

ثبت نام ماده 147|ماده147|نقشه یو تی ام ماد147|ثبت نام ماده 147|هزینه ماده 147

 

 

مرحله اول ـ  اطمینان از وجود مدارک و تهیه آنها :

مدارک مورد نیاز :

الف_ در املاک قولنامه ای : ۱ کپی از سند مالکیت ملک ( سند اولیه ).  ۲ قولنامه یا قولنامه هایی که متقاصی را به مالک اولیه ارتباط میدهد

ب در املاک دارای سند مشاعی :۱ سند مشاعی متقاضی ۲ –   در صورتی که سند مالکیت به نام شخص متقاضی نباشد ارائه وکالتنامه های مربوطه.

 

مرحله دوم : تهیه نقشه ملک با مختصات (UTM) و فایل مربوطه به آن:

الف : پس از  اطمینان از وجود شرایط و مدارک فوق الذکر متقاضی باید با مراجعه به یکی از مهندسین نقشه بردار نظام مهندسی یا کارشناسان رسمی نقشه برداری دادگستری یا ثبت و از طریق بازدید ملک نسبت به تهیه نقشه با مختصات UTM اقدم کنند .

-ارائه نقشه یوتی ام و فایل گواهی مخصات جهت ثبت در سامانه ثبت اسناد قابل توجه مالکان این شرکت(پیمایش راه و سازه)با بهره گیری از کارشناسان خبره در زمینه نقشه برداری و با استفاده از تجهیزات پیشرفته نقشه برداری اقدام به تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا مینماید که مورد تایید واحد ثبتی میباشد و نیاز مجدد به کارشناسی از طرف واحد ثبتی نیست زیرا نقشه دقیق و مطابق با آییین نامه و کاداستر میباشد . با این کار هم در زمین صرفه جویی خواهد شد هم در وقتی که صرف درافت سند میشود.

مرحله سوم : فراهم کردن مدارک زیر و تهیه عکس یا اسکن از آنها با پسوند jpg یا png با حد اکثر حجم ۱۵۰ کیلوبایت.

۱ اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی.

۲ کپی از سند مالکیت اولیه ملک ( در اسناد قولنامه ای )

۳ اصل و کپی تمامی قولنامه های  استنادی تا با مالکی که سند به نام او صادر شده است برسد.( در اسناد قولنامه ای )

۴ –  اصل سند مالکیت در اسناد مشاعی به نام متقاضی و کپی صفحات اول ، دوم ، سوم ، صفحه حدود ملک ، توضیحات و صفحات انتقالات.

۵ نقشه ملک با مختصات UTM   که توسط متقاضی تهیه شده .

۶- فرم تکمیل شده گواهی تعیین مختصات ملکی در فایل excel  مربوطه .( الزام ارسال این فایل لغو شد ) .

۸ فیش بانکی بابت هزینه تقاضا به مبلغ پانصد هزار ریال به حساب بانکی سیبا به شماره ۲۱۷۱۳۲۸۰۱۷۰۰۹ بانک ملی. ( نیاز به اسکن ندارد)

 ( شما می توانید مدارک خود را به یکی از کافی نتها یا مراکزی که می توانند مدارک شما را اسکن کنند ارائه دهید تا این کار را برای شما انجام دهند و آن را بر روی یک لوح فشرده ( سی دی یا دی وی دی ) یا فلش ریخته و تحویل شما دهد در صورتی که دفترخانه امکانات اسکن را داشته باشد می تواند کار اسکن را نیز برای شما انجام دهد.)

 

مرحله چهارم  : تکمیل فرم درخواست پذیرش( فرم اولیه ) و دریافت شماره ورود به سامانه :

پس از انجام مراحل فوق و تهیه مدارک و عکس آنها با در دست داشتن مدارک با مراجعه به یکی ار کافینتها یا دفاتر اسناد رسمی بخواهید فرم درخواست پذیرش را ( در این سایت  www.sabtemelk.ir ) تکمیل و شماره ورود به سامانه را دریافت نمائید.

 

مرحله پنجم  : ورود به قسمت تکمیل درخواست ( صفحه اول سامانه) با استفاده از شماره ای که در مرحله قبل دریافت نموده اید و کد ملی متقاضی.

در این مرحله شخصا یا به توسط دفاتر اسناد رسمی یا کافی نتها با شماره ای که در مرحله قبل دریافت نموده اید و کد ملی متقاضی وارد شده و درخواست خود را تکمیل می کنید .

 

مرحه ششم : ارسال مدارک به واحد ثبتی

پس از تکمیل درخواست پرینتی از آن تهیه و با مدارکی که در مرحله سوم ذکر شده به واحد ثبتی از طریق پست سفارشی ارسال و کد رهگیری ۲۰ رقمی از دفتر پستی دریافت می نمایید.

مرحله هفتم : ورود مجدد به سامانه ( با استفاده از شماره ورود و کد ملی ) و وارد کردن شماره رهگیری ۲۰ رقمی دریافتی از دفتر پستی .

مرحله هشتم ( مرحله نهایی) _ به پایان بردن ثبت تقاضا و دریافت شماره پرون

مرحله نهم : این مرحله بسیار مهم میباشد پس از دریافت شماره پرونده پس از مدتی یا هر ماه یکبار به سایت سازمان ثبت مراجعه و در قسمت اطلاع رسانی پرونده با وارد کردن شماره پرونده و شماره ملی از وضعیت پرونده آگاه شوید.

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۴۹
شماره تماس کارشناس رادیان نقشه 09194187659
سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵ ب.ظ

فرم پذیرش درخواست صدور سند مالکیت

نقشه یو تی ام فرم پذیرش درخواست صدور سند مالکیت

 در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی و آئین‌نامه اجرایی آن، سامانه پذیرش تقاضاهای صدور سند مالکیت موضوع قانون مذکور از تاریخ اول آبان ماه سال 1391به صورت اینترنتی آماده پذیرش درخواست‌ها شده است.

 متقاضیان مشمول این قانون می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir و یا از طریق سامانه پذیرش الکترونیکی به آدرس www.sabtemelk.ir از ضوابط و نحوه اقدام در خصوص چگونگی درخواست صدور سند مالکیت و ارسال مدارک مورد نیاز اطلاع حاصل کنند.

سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره نحوه ثبت‌نام اذعان داشت: در ابتدا وقتی متقاضیان به سایت مراجعه می‌کنند، فرمی وجود دارد که باید آن را قرائت کنند اگر شرایط متقاضیان با موارد مندرج شده منطبق بود، پس از تایید شرایط وارد فرم اصلی ثبت‌نام شوند.

صدرنوری ادامه داد: فرم اصلی از چند بخش تشکیل شده که یک بخش درباره مشخصات کلی متقاضی و بخش دیگر درباره ملک متقاضی سند است.

 

وی افزود: پس از کامل شدن مرحله اول شماره رمزی به متقاضیان داده می‌شود تا بتوانند دوباره به اطلاعات مندرج مراجعه و آن را تکمیل کنند، پس از آن زمانیکه تمام مدارک به طور الکترونیکی در اختیار سازمان ثبت اسناد قرار گرفت، شماره پرونده‌ای در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که از طریق این شماره پرونده متقاضیان می‌تواند پیگیر سنددار شدن املاک خود باشند.

مشاور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره افراد واجد شرایط درخواست صدور سند مالکیت گفت: اراضی کشاورزی، باغات و ساختمان‌هایی که دارای سابقه ثبت، به نام اشخاص است و متقاضی همه یا قسمتی از آن را به صورت عادی خریداری کرده و موفق به اخذ سند مالکیت نشده‌، املاکی که دارای سابقه ثبت است و متقاضی مالک رسمی مشاعی است و تصرفات وی  در محل مجزا شده و به دلیل عدم دسترسی به سایر مالکین مشاعی و یا فوت مالک یا ورثه، موفق به اخذ سند مالکیت شش دانگ نشده و یا املاکی که عرصه آن وقف است و متقاضی عرصه را با حق احداث اعیانی اجازه نموده و موفق به اخذ سند مالکیت اعیانی نشده است، می‌توانند از طریق این سامانه برای ثبت سند مالکیت اقدام کنند.

صدر نوری همچنین در خصوص اراضی و املاکی که مشمول قانون مذکور نمی‌شود، تصریح کرد: اراضی ملی، موات و اراضی و املاک متعلق به دولت و موسسات دولتی، اراضی و املاکی که فاقد سابقه ثبت، املاک فاقد بنا، اعم از محصور یا غیرمحصور، اراضی و املاکی که مالک رسمی آن در قید حیات است و امکان دسترسی به وی جهت تنظیم سند رسمی وجود دارد  و یا اراضی و املاکی که مالک رسمی آن فوت نموده و متقاضی جهت انتقال رسمی ملک به ورثه دسترسی داشته و امکان انتقال رسمی آن از طریق دفتر اسناد رسمی وجود دارد، نمی‌توانند از طریق این سامانه سند مالکیت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت‌نام کاملا غیرحضوری برگزار است، اظهار داشت: بعد از ثبت کامل متقاضیان باید مدارک را به صورت پست به ثبت اسناد و املاک کشور ارسال کنند، تا بر اساس پرونده‌های تشکیل شده برای متقاضیان واجد شرایط سند صادر شود.

سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای این قانون بر خلاف ماده 147 و 148 محدودیت زمانی ندارد و مردم می‌توانند با فراغ بال و سر وقت با تکمیل مدارک، مراحل ثبت را در سامانه انجام دهند.

صدرنوری با اشاره به هزینه ثبت‌نام تصریح کرد:‌ هزینه ثبت‌نام اکنون بر اساس قانون 50 هزار تومان است و به عنوان علی‌الحساب برای ثبت نام پرداخت از متقاضیان دریافت می‌شود همچنین به زودی وازیر اینترنتی از طریق بانک ملی برای متقاضیان فراهم می‌شود.

وی درباره بیشترین مشکل و سوال متقاضیان تصریح کرد: متقاضیان اغلب درباره مراحل ثبت‌نام سوال دارند که با دقت در راهنماهای هر مرحله که به صورت متنی و فلوچارت بر روی سایت قرار دارد می توانند ابهامات خود را برطرف کنند.

سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: همچنین تهیه نقشه املاک سوال بسیاری از متقاضیان است که باید بر اساس قانون به عنوان جزئی از مدارک آن را در سایت ثبت و فایل آن نیز به همراه مدارک دیگر ارسال شود. پاسخ تمام سوال‌های بعد از ثبت‌نام از طریق سامانه و پیامک به اطللاع عموم خواهد رسید.

صدر نوری همچنین با اشاره به سندهای مشاع بیان کرد:‌ متقاضیان مشاعی که در یک ملک سهم دارند باید بر اساس میزان سهم خود در این سامانه ثبت‌نام کنند تا اسناد به صورت مجزا صادر شود.

وی از ثبت‌نام  12 هزار و 796 تقاضای منتهی به صدور رمز ورود خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار از اول آبان که ثبت‌نام به صورت رسمی آغاز شده است و تا‌کنون 3 هزار و 927 مورد تا مرحله نهایی پیش رفته‌اند.

سرپرست دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: متقاضیان همچنین در صفحه آخر ثبت‌نام شماره مرسوله پستی خود را باید بفرستند و مستندات خود را به صورت مرسوله پستی برای ما ارسال کنند و کد 20 رقمی پستی را به ما بدهند. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۵
شماره تماس کارشناس رادیان نقشه 09194187659
سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵ ب.ظ

دریافت سند املاک قولنامه ای

 

دریافت سند املاک قولنامه ای چگونه است؟

نداشتن سند مالکیت برای املاک قولنامه ای یکی از مهم ترین مشکلات شهروندان در بسیاری از مناطق  است که ساخت وسازهای قانونی را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

به دلیل این که بسیاری از اراضی محدوده شهری به ویژه آن دسته که تاکنون در آن ساخت وساز انجام شده، املاک فاقد سند رسمی است و اغلب قولنامه ای خرید و فروش شده است، دریافت یک سری تسهیلات از جمله وام برای مالکان ناممکن است؛ از طرفی شهرداری ها هم در قبال آن دسته از املاکی پاسخگوست که سند مالکیت داشته باشد.

لذا بخش عمده ساخت وسازهای فاقد مجوز و غیررسمی به دلیل نداشتن سند مالکیت و جوابگو نبودن شهرداری در قبال درخواست صدور مجوز قانونی و پایان کار است.

اگر چه مدتی بر اساس مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون ثبت اسناد، صدور سند مالکیت برای املاک فاقد سند رسمی در دستور کار متولیان بود ولی این طرح نیز از حدود ۱۵ سال قبل متوقف شد. با اوج گرفتن مشکلات مردم به ویژه مالکان املاک فاقد سند رسمی، چندی است طرح صدور سند مالکیت برای املاک فاقد سند در کشور اجرایی می شود و در اولین گام ثبت نام و درخواست باید از طریق سامانه الکترونیکی ثبت سند انجام شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۵
شماره تماس کارشناس رادیان نقشه 09194187659