نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان
گروه نقشه برداری (رادیان نقشه) آماده همکاری جهت انجام کلیه امور ثبتی و نقشه برداری


شماره تماس: 09194187659

ایمیل: radianmap@gmail.com



شرح کامل خدمات نقشه برداری گروه رادیان نقشه توسط پیشرفته ترین تجهیزات نقشه برداری:

" ارائه نقشه های ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی "

_تهیه نقشه UTM جهت املاک قولنامه ای و سند مشاعی(ماده 147)
_تهیه نقشه UTM جهت تک برگی کردن سند املاک دارای سند
_جانمایی اسنادی که حدود دقیق ملک آن ها مشخص نیست؛ به همراه تاییدیه های لازم
_بررسی و تهیه نقشه های ثبتی مورد نیاز شهرداری ها ، ادارات ثبت ، …
_جانمایی پلاکهای ثبتی و بررسی تداخل با املاک مجاور
_بررسی و تعیین متراژ دقیق املاک با دوربینهای نقشه برداری
_بررسی طرح تفصیلی ملک
_تفسیر عکس هوایی املاک و اراضی
_جانمایی پلاکهای ثبتی روی عکس هوایی
_تهیه نقشه ۱/۲۰۰۰ پلاک ثبتی
_تهیه نقشه های بلوکی و کادر
_برداشت و تهیه نقشه عرصه و اعیان
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۱:۵۴ ق.ظ

هزینه جانمایی پلاک ثبتی | تعرفه جانمایی پلاک ثبتی

 

هزینه پیدا کردن آدرس ملک از روی سند | نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی

هزینه جانمایی پلاک ثبتی تهران|قیمت جانمایی پلاک ثبتی تهران|تعرفه جانمایی پلاک ثبت|قیمت جانمایی پلاک ثبتی 

تعرفه پیدا کردن آدرس و یا تعیین موقعیت ملک از روی سند که تحت عنوان جانمایی پلاک ثبتی در بین کارشناسان امور ثبتی مصطلح است، بر اساس آیتم های زیر براورد می شود:

1- مساحت ملک

2- تکمیل یا ناقص بودن اطلاعات سندی

3-اسناد اضافه بر سند ملک مانند بنچاق

4- منطقه محل وقوع ملک

 

مساحت ملک

هر چه مساحت ملک بیشتر باشد تعرفه انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی بالاتر خواهد بود. اما این بدین معنی نیست که هزینه جانمایی پلاک ثبتی یک ملک 5000 متری 10 برابر هزینه جانمایی پلاک ثبتی یک ملک 500 متری است. به عبارت دیگر هزینه بر اساس مساحت هست اما نه به صورت ضرب مستقیم. بلکه تعرفه دارای یک رنج مشخص حداقل تعرفه و حداکثر تعرفه است که بستگی دارد مساحت ملک در چه رنجی قرار بگیرد.

تکمیل یا ناقص بودن اطلاعات سندی

اکثر سندهای دفترچه ای دارای اطلاعات کامل ملک شامل شماره پلاک اصلی، شماره پلاک فرعی ، مفروز و مجزی شده از پلاک فرعی دیگر در صورت وجود، شماره قطعه تفکیکی و غیره.

اسناد اضافه بر سند ملک مانند بنچاق

هر سند و مدرکی که اضافه بر سند دفترچه ای از ملک موجود باشد به تسریع کار کمک می کند.

منطقه محل وقوع ملک

بعضی از مناطق دارای بهم ریختگی پلاک های ثبتی هستند به طوریکه جا به جایی و روی هم افتادگی پلاک های ثبتی کار جانمایی را دشوار تر و زمانبر تر می کند تا کارشناس در مورد محل دقیق ملک به یقین برسد.

بنابراین برای برآورد دقیق هزینه انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی لازم است اطلاعات و مدارک ملک را رویت کنیم


نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی برای انجام عملیات جانمایی به اطلاعات مندرج در صفحه اول دوم سوم و چهارم سند دفترچه ای نیاز دارد. اما در شرایطی که اصل سند گم شده است، سند مفقود شده است یا عمدا یا سهوا از بین رفته است، در صورتی که یک نسخه کپی از صفحات سند موجود باشد که خوانا باشد به طوری که نوشته ها و شماره ها چاپ واضحی داشته باشند، می توان از کپی سند برای جانمایی پلاک ثبتی استفاده کرد.

در صورتی که قسمت از نوشته ها در نسخه کپی سند کمرنگ باشد به طوری که قابل خواندن نباشد، اگر شامل اطلاعات اصلی نباشد مسئله ای نیست اما اگر همین قسمت ناخوانا شامل کلمه ای اساسی و مهم باشد ممکن است کار جانمایی پلاک ثبتی غیر ممکن شود.

 

همچنین شماره ها و اعداد مندرج در سند از جمله اطلاعات اساسی و مهم هستند که هرگونه اشتباه در خواندن شماره ها، مستقیما منجر به بروز اشتباه در جانمایی پلاک ثبتی می شود. با توضیحاتی که در زیر آورده شده است کاملا توجیه خواهید شد که چرا شماره ها، اعداد و کلمه های مندرج در سند دفترچه ای جزو اطلاعات اساسی و مهم در جاانمایی هستند.

زمانی که قطعه زمین مادر طبق نقشه ثبتی در نظر گرفته شده برای منطقه با طراحی معابر دسترسی و مساحت در نظر گرفته شده برای قطعه زمینها تفکیک می شود ، هر قطعه یک شماره قطعه می گیرد که معمولا با نظم خاصی پشت سر چیده شده اند. وقتی هر یک از قطعه زمین ها جهت صدور سند به اداره ثبت مراجعه می کنند اداره ثبت به هر قطعه زمین یک پلاک ثبتی فرعی اختصاص می دهد. بنابراین بر خلاف شماره قطعه های تفکیکی که زمین های کنار هم شماره قطعه های پشت سر هم دارند، شماره پلاک های فرعی بر اساس ترتیب زمین ها نیست بلکه بر اساس مراجعه مالک ها به اداره ثبت است.

شماره پلاک های فرعی از هیچ قاعده ای پیروی نمی کنند به همین دلیل است که عملیات جانمایی پلاک ثبتی و یا معکوس آن عملیات استخراج پلاک ثبتی ملک عملیات پیچیده و زمانبری است که تنها با در اختیار داشتن سلسله اطلاعات ثبتی ذخیره شده در بانک اطلاعات ثبتی امکان پذیر است‌.

ادعای افراد غیرکارشناس مبنی بر اطلاع از شماره پلاک فرعی ملک کاملا مردود می باشد. گاها پیش می آید کا مراجعه کنندگان اعلام می کنند که املاکی محل در قبال در قبال هزینه ای ادعای در اعلام اطلاعات پلاک ثبتی ملکی را دارد. اولا همانطور که گفته شد این ادعا از نظر کارشناسی و فنی کاملا مردود است و قطعا قابل استناد در هیچ یک از ادارات و ارگانهای مرتبط با امور سند و ملک نمی باشد.

ضمنا صرف دانستن شماره پلاک ثبتی ملک کاری را در ادرات ثبت از پیش نمی برد. چون پلاک ثبتی ملک باید بر روی نقشه یو تی ام UTM که مختصات دقیق چهارگوشه ملک روی نقشه هوایی محدوده آورده شده است درج شود و صحت و دقت آن گواهی شود و سپس ممهور شود. بنابراین مالک به هر حال موظف و مجبور است که از یک نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری استفاده کند. چه برای مرحله استخراج پلاک ثبتی و چه برای درج پلاک ثبتی بر روی نقشه و ممهور کردن آن.

جانمایی سند بر اساس شماره قطعه تفکیکی ملک توسطکارشناس رسمی است به شرطی که کارشناس مربوطه این اطلاعات را در بانک اطلاعات ثبتی خود داشته باشد.

قبل از هر اقدامی ابتدا باید جهت یافتن حدود تقریبی ملک با توجه به پلاک آن در بین سایر قطعات تفکیک شده از زمین مادر، نقشه ثبتی محدوده ملک موجود باشد. برخی از مالکین نقشه ثبتی منطقه ملک خود را در بین اسناد و مدارک قدیمی مرتبط با ملک دارند که باید این نقشه را به اضافه اصل سند دفترچه ای به نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی تحویل دهند تا نقشه بردار اقدام به پیاده کردن ملک بر روی زمین نماید. کارشناس  برای عملیات جانمایی پلاک ثبتی به اطلاعات مندرج در صفحه اول تا چهارم سند دفترچه ای نیاز دارد.

اکنون در این مرحله، نقشه بردار با توجه به متراژهای آورده شده در نقشه پلاک ثبتی و با توجه به عوارض طبیعی و مصنوعی موجود در محدوده پلاک مورد نظر با استفاده از دوربین نقشه برداری و سایر وسایل و تجهیزات نقشه برداری، حدود پلاک مورد نظر را بر روی زمین جانمایی و پیاده می نماید.

پس از مشخص شدن دقیق محدوده ملک یا زمین، نقشه بردار اقدام به نقشه برداری ملک پیاده شده به اضافه عوارض دور و بر آن جهت تهیه نقشه در سیستم مختصات  UTM یو تی ام و ممهور کردن آن به عنوان نقشه بردار رسمی امور ثبتی برای تحویل به اداره ثبت مربوطه می نماید.

به این ترتیب نقشه دفترچه ای قدیمی (سند اربعه) ملک بر اساس پلاک ثبتی، تبدیل به نقشه دقیق در سیستم مختصات یو تی ام می گردد که در آن مکان دقیق ملک بر روی زمین با حد و مرز دقیق و مساحت دقیق توسط کارشناس رسمی امور ثبتی تایید گردیده است و همچنین مالک موقعیت ملک خود را بر روی زمین جهت بازدید کارشناس اداره ثبت پی کنی یا دیوار کشی می کند.

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی حکم سند جدید برای ملک یا زمین را دارد که جهت هرگونه معامله و یا فعالیت عمرانی اعم از ساخت و ساز، تغییر کاربری و .. به عنوان مبنا قابل استناد و استفاده می باشد. سند دفترچه ای بدون نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی، ارزش فنی ندارد.

سند دفترچه ای به انضمام نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی یک پکیج کامل هم از نظر حقوقی و هم از نظر فنی مهندسی است. در تمام ارگانهای مرتبط به امور ملک و اراضی, مانند ادارات ثبت و شهرداری ها و سازمان زمین شهری و جهاد کشاورزی و غیره, ارائه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ملک جهت تشکیل پرونده الزامی است و در این ادارات صرفا مهر نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری مورد قبول است.

در انتها توصیه می شود در نگهداری از سندهای دفترچه ای دقت بفرمایید و همیشه چندین نسخه کپی واضح و رنگی از اصل سند که برابر اصل شده باشد نگهداری کنید تا در صورتی که هر اتفاقی برای اصل سند افتاد مانند سرقت یا آتش سوزی، بتوانید با استفاده از نسخه کپی به اضافه  نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی جهت اخذ سند المثنی اقدام کنید.

 

هزینه تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی در سه قسط پرداخت می شود:

  ۱. پیش پرداخت

 ۲. اعلام موجود بودن اطلاعات پلاک ثبتی

 ۳. تسویه حساب پس از آماده شدن نقشه و اطلاعات نهایی و از نظر زمانی دو هفته کاری زمان می برد.

بنابراین با اطلاع‌ از نحوه و بازه زمانی پرداختها می توانید در مورد زمان شروع پروژه با توجه به شرایط مالی و زمانی خود تصمیم گیری بفرمایید.