نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان
گروه نقشه برداری (رادیان نقشه) آماده همکاری جهت انجام کلیه امور ثبتی و نقشه برداری


شماره تماس: 09194187659

ایمیل: radianmap@gmail.com



شرح کامل خدمات نقشه برداری گروه رادیان نقشه توسط پیشرفته ترین تجهیزات نقشه برداری:

" ارائه نقشه های ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی "

_تهیه نقشه UTM جهت املاک قولنامه ای و سند مشاعی(ماده 147)
_تهیه نقشه UTM جهت تک برگی کردن سند املاک دارای سند
_جانمایی اسنادی که حدود دقیق ملک آن ها مشخص نیست؛ به همراه تاییدیه های لازم
_بررسی و تهیه نقشه های ثبتی مورد نیاز شهرداری ها ، ادارات ثبت ، …
_جانمایی پلاکهای ثبتی و بررسی تداخل با املاک مجاور
_بررسی و تعیین متراژ دقیق املاک با دوربینهای نقشه برداری
_بررسی طرح تفصیلی ملک
_تفسیر عکس هوایی املاک و اراضی
_جانمایی پلاکهای ثبتی روی عکس هوایی
_تهیه نقشه ۱/۲۰۰۰ پلاک ثبتی
_تهیه نقشه های بلوکی و کادر
_برداشت و تهیه نقشه عرصه و اعیان
طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۶ ب.ظ

نقشه یو تی ام چه کاربردی دارد؟

نقشه یو تی ام UTM چه کاربرد های دارد؟

 

نقشه یو تی ام برای تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگ

اسناد تک برگی جدید علی رغم یک برگی بودنشان اطلاعات زیادتری را در خود دارند و علاوه بر اطلاعات مالکیتی افراد ، نقشه (اطلاعات مکانی) ملک را نیز در خود جای داده اند با توجه به اینکه این نقشه در سیستم مختصات یو تی ام است به ما موقعیت منحصر به فردی را در مورد ملک می دهد و همچنین تداخل و تعارض املاک با یکدیگر را از بین می برد.

در واقع در اسناد جدید اطلاعات مالکیتی به زمین می چسبد و برای اینکه این کار صورت گیرد باید ابتدا جانمایی پلاک ثبتی سند قدیمی انجام گردد تا از محل واقعی ملک باخبر شویم سپس موقعیت و ابعاد دقیق کنونی ملک برداشت می گردد و درصورتی که تفاوتهای نقشه جانمایی با نقشه یو تی ام وضع موجود در حد مجاز باشد و به املاک کناری تجاوزی نکرده باشد آن نقشه به عنوان نقشه مبنا در سیستم کاداستر و سند تک برگی انتخاب می گردد.

البته می توان جهت کاهش هزینه صرفا نقشه وضع موجود را در سیستم مختصات یو تی ام تهیه نمود که در آن پلاک ثبتی ذکر نمی گردد و در صورت پذیرش اداره ثبت مربوطه و  بنا به اظهار مالک نقشه یو تی ام به عنوان مبنای سند تک برگی قرار می گیرد.

نقشه یوتی ام یا نقشه جانمایی پلاک ثبتی

این دو نقشه از لحاظ ظاهری مانند هم هستند با این تفاوت که در نقشه جانمایی پلاک ثبتی شماره پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس تایید و گزارش می گردد (و روند رسیدن به آن یک کار دفتری و بررسی اسناد و مدارک قدیمی ثبتی ملک است) .

در صورتی که در نقشه یو تی ام صرفاً گوشه های ملکی که مالک یا متصرف آنها را تایید می نماید (با استفاده از عملیات زمینی نقشه برداری ) مختصات دهی می گردد و اگر در ادامه ، روند امور ثبتی ملک به مشکلی برخورد نماید قدرت عملکرد نقشه جانمایی پلاک ثبتی بسیار بالاتر است و از دید مراجع قضایی ارزش بالاتری دارد.

در ملک هایی که دارای سند و پلاک ثبتی هستند و مالک موقعیت دقیق ( با دقت سانتیمتر ) گوشه ها را نمیداند از روش جانمایی پلاک ثبتی جهت ارایه به ثبت و اخذ سند تک برگی اقدام گردد

گاهی از موارد ثبت مربوطه علاوه بر جانمایی پلاک ثبتی وضعیت کنونی و عوارض اطراف ملک را نیز می خواهد که در این حالت علاوه بر نقشه جانمایی پلاک ثبتی باید نقشه وضع موجود یو تی ام ملک نیز تهیه گردد

نقشه یو تی ام = وضعیت کنونی ملک می باشد .

نقشه جانمایی پلاک ثبتی = اصل ملک در زمان تفکیک اولیه می باشد .

 

نقشه یو تی ام جهت اخذ سند تک برگی آپارتمانها

ممکن است زمانیکه مالکین آپارتمان های قدیمی ساخت که اقدام به تک برگ نمودن سند خود مینمایند اداره ثبت نقشه یو تی ام از آنها بخواهد ، دلیل این امر نبودن اطلاعات درست و دقیقی از عرصه (زمین کلی) ملک می باشد ، لذا در تهیه نقشه یو تی ام صرفا زمین ملک نقشه برداری می گردد و نقشه یو تی ام آن تهیه نی شود و دیگر نیازی به تهیه نقشه تفکیکی تک تک آپارتمانها نیست.

این نقشه کمک می نماید تا ملک به صورت دقیق در بانک اطلاعات کاداستر جایگزین گردد که در استفاده های آتی مشکلی در ساخت و ساز دوباره ملک پیش نیاید.

نقشه جانمایی چیست؟

در بعضی از اسناد املاک بسیار قدیمی حدود ملک فقط بر اساس تعریف مجاورین و نوع حد فاصل آمده است و نه طولی از حدفاصل و نه میزان مساحتی مشخص شده است جهت رفع مشکل این اسناد و منطبق نمودن واقعیت زمین با سند و صدور سند تک برگی در این املاک ، ابتدا جانمایی پلاک ثبتی صورت می پذیرد تا از موقعیت مکانی سند و همخوانی آن با مکانی که سند قرار داد اطمینان حاصل شود ،سپس وضع فعلی ملک دقیق برداشت می گردد. تا ابعاد و حدفاصل و مساحت های جدید در سیستم مختصات یو تی ام بر روی سند ملک درج گردد.

جانمایی پلاک ثبتی برای تعیین موقعیت دقیق ملک

اسناد قدیمی دفترچه ای صرفا اسناد متنی می باشند و اطلاعات مکانی آنها باید با استفاده از نقشه های ثبتی قدیمی استخراج گردد تا بتوان مکان واقعی سند بر روی زمین را مشخص نمود ، این کار ثبتی کاری زمان بر و مشکل است و نیاز به کار گروهی کارشناسی دارد.

با توجه به پراکندگی و قدیمی بودن اطلاعات موجود از نقشه های ثبتی و اینگه با گذر زمان مقداری از این اطلاعات مخدوش می گردد لذا شایسته است مالکین اینگونه اسناد هرچه سریعتر نسبت به مشخص نمودن مکان ملک روی زمین اقدام نمایند زیرا درصورتی که نشود مکان ملک را روی زمین مشخص نمود عملا اینگونه اسناد بلا استفاده و بی ارزش می شوند.

تهیه نقشه UTM برای اختلافات مساحت سند با وضع موجود

همچنین با عنایت به اینکه در ثبت ملاک مالکیت اسناد قدیمی تصرف نیز هست اگر مالکی به ثبت مراجعه نماید و مکان زمینش را نداند ثبت این مورد را به نوعی سند سازی و زمین خواری می داند و هیچگونه همکاری جهت تبدیل سند برای مالک انجام نمی دهد و بهتر است مالکین قبل از اولین مراجعه با جانمایی سند و اطمینان از محل ملک ، سند را به همراه نقشه جانمایی به ثبت ارائه دهند تا به نتیجه برسند.

 دقت نقشه های یو تی ام بسته به دستگاه های تهیه نقشه و روش نقشه برداری متفاوت است و صرفا به استناد اینکه نقشه ای ،  نقشه یو تی ام است نمی توان دقت آن را بالا در نظر گرفت به همین منظور انجام این کار به نقشه برداران کارشناس رسمی واگذار شده که علاوه بر رعایت دقت کار خود را با مهر و امضای معتبر گواهی نمایند و برای انجام این کار نمی توان از نقشه برداران آماتور یا نقشه برداران تجربی که مورد تایید نیستند استفاده نمود.