نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان

تهیه نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | تهیه نقشه 1/2000 | تفکیک زمین | نقشه شمیم | ماده 147

نقشه یو تی ام | جانمایی پلاک ثبتی | گروه نقشه برداری رادیان
گروه نقشه برداری (رادیان نقشه) آماده همکاری جهت انجام کلیه امور ثبتی و نقشه برداری


شماره تماس: 09194187659

ایمیل: radianmap@gmail.com



شرح کامل خدمات نقشه برداری گروه رادیان نقشه توسط پیشرفته ترین تجهیزات نقشه برداری:

" ارائه نقشه های ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی "

_تهیه نقشه UTM جهت املاک قولنامه ای و سند مشاعی(ماده 147)
_تهیه نقشه UTM جهت تک برگی کردن سند املاک دارای سند
_جانمایی اسنادی که حدود دقیق ملک آن ها مشخص نیست؛ به همراه تاییدیه های لازم
_بررسی و تهیه نقشه های ثبتی مورد نیاز شهرداری ها ، ادارات ثبت ، …
_جانمایی پلاکهای ثبتی و بررسی تداخل با املاک مجاور
_بررسی و تعیین متراژ دقیق املاک با دوربینهای نقشه برداری
_بررسی طرح تفصیلی ملک
_تفسیر عکس هوایی املاک و اراضی
_جانمایی پلاکهای ثبتی روی عکس هوایی
_تهیه نقشه ۱/۲۰۰۰ پلاک ثبتی
_تهیه نقشه های بلوکی و کادر
_برداشت و تهیه نقشه عرصه و اعیان
طبقه بندی موضوعی

 

نقشه UTM لواسان | تهیه نقشه یو تی ام | نقشه یو تی ام شمیرانات | نقشه یو تی ام فشم

نقشه UTM یا به‌عبارت‌دیگر سیستم UTM درواقع مخفف Universal Transverse Meractor  است که ترجمه آن به فارسی معادل “سامانه مختصات جهانی مرکاتور معکوس” است.

 نقشه UTM یک سیستم تصویر روی سیستم مختصاتی کارتزین دوبعدی بوده و برای مشخص کردن مکان یک نقطه بر روی کره زمین است. با این سیستم مختصات هر نقطه روی کره زمین دارای یک مختصات اختصاصی است که در هیچ جای کره زمین شبیه این مختصات وجود ندارد. هدف از سیستم تصویر انعکاس یک تصویر سه‌بعدی روی یک صفحه دوبعدی است. تحلیل این سیستم تصویر درباره کره زمین، به معنای نمایش کل یا قسمتی از کره زمین، بر روی یک فضای دوبعدی مانند کاغذ یا شیت نقشه است.

 

 

چرا نقشه UTM؟

با داشتن مختصات طول و عرض جغرافیایی می‌توان یک نقطه روی کره زمین را به نمایش گذاشت؛ اما درواقع ارزش نقشه UTM، به خاطر تبدیل کره زمین به قسمت‌های کوچک و قابل مدیریت است. این سیستم کره زمین را در راستای محور عمودی، به ۶۰ قسمت تقسیم می‌کند؛ که هر قسمت را یک Zone می‌نامند که ۶ درجه از طول جغرافیایی را پوشش می‌دهد. (جمعاً ۳۶۰ درجه) سپس هر Zone در راستای افقی، به ۲۰ قسمت تقسیم می‌شود که هرکدام ۸ درجه از عرض جغرافیایی را پوشش می‌دهند. (جمعاً ۱۸۰ درجه). با توجه به شعاع کره زمین، می‌توان با تقریب خوب تکه‌های بوجود آمده را عنوان یک صفحه کارتزین در نظر گرفت؛ بنابراین پیاده‌سازی هندسه کلاسیک در این مرحله از کار فراهم‌شده و اولین ویژگی UTM را نمایان می‌سازد.

 

در تصویر ذیل به‌وضوح مطالب عنوان‌شده نمایان است. به عبارت ساده‌تر به علت کروی بودن زمین هدف نهایی ارائه مختصات سه‌بعدی کره زمین در یک سیستم دوبعدی مسطح است. برای این منظور با محاسبات پیچیده درواقع قسمت‌های مختلف زمین را با یک استوانه همسان‌سازی می‌کنند.

 

Universal Transverse Mercator (UTM) Coordinate System

Universal Transverse Mercator (UTM) Coordinate System

چطور باید از نقشه UTM استفاده کرد؟

به یک مثال ساده توجه کنید: مختصات UTM برج میلاد تهران به این صورت است: ۳۹۵۵۶۹۵,۵۳۳۹۲۲ . این مختصات یعنی نقطه موردنظر در Zone شماره ۳۹ و باند S واقع‌شده است که به آن تکه ۳۹S گفته می‌شود. سپس در تکه ۳۹S، از مبدأ مختصات ۵۳۳۹۲۲ متر از محور X و ۳۹۵۵۶۹۵ متر از محور Y فاصله دارد. برای درک بهتر این مختصات به تصویر زیر دقت کنید.

 

 

تهیه نقشه یو‌تی‌ام

ما چگونه نقشه UTM را تهیه می‌کنیم:

تهیه نقشه UTM به‌منظور تعیین موقعیت دقیق ملک، زمین و ساختمان، مورد تقاضای سازمان‌های دولتی ازجمله شهرداری، اداره منابع طبیعی، وزارت نیرو و است. شرکت آرمان سنجش، باسابقه بیش از یک دهه فعالیت کار گروهی کارشناسی، همچنین انجام تعداد بسیار زیادی پروژه نقشه‌برداری در سراسر کشور، کیفیت، دقت، سرعت و مناسب بودن هزینه انجام خدمات توسط تیم ما، از دلایل موفقیت و کسب رضایت مشتریان بوده است.

 

در فعالیت اجرایی جهت تهیه نقشه UTM می‌توان از دو روش کلی زیر بهره برد:

 

برداشت دقیق وضع موجود با دوربین‌های توتال استیشن و تجهیزات مدرن نقشه‌برداری و استفاده از نقشه‌های دقیق و بزرگ‌مقیاس.

استفاده از دستگاه‌های جی‌پی‌اس (GPS) دو و سه فرکانسه و برداشت مستقیم توسط این دستگاه‌ها و انجام محاسبات و سرشکنی و به دست آوردن مختصات دقیق و انجام ترسیم و چاپ نقشه.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن دقت دستگاه‌های اندازه‌گیری و بدست آوردن مختصات دقیق یو تی ام UTM ارگان‌های مختلف ازجمله اداره ثبت، شهرداری و با استفاده از این مختصات به اهداف دقیق خود دست پیدا می‌کنند.

 

نقشه چهارمیخ:

نقشه چهارمیخ اصطلاحی است که معماران و افراد عامی بکار می‌برند، اما منظور از نقشه چهارمیخ، همان پیاده کردن مختصات نقشه بر روی زمین است که به روش دقیق‌تر می‌توان تعیین مختصات UTM و جانمایی ملک را به آن اطلاق کرد.

تهیه نقشه UTM توسط تیم کارشناسان رسمی و متخصص رادیان نقشه:

رادیان نقشه به پشتوانه یک دهه فعالیت گروهی و تیمی در حوزه کارشناسی، ، این افتخار را دارد که در خدمات ارائه‌ شده با محوریت مشتری مداری، کیفیت، دقت، سرعت و جلب رضایت مشتریان استفاده از این خدمات را سرلوحه کار خود قرار داده است. تیم تخصصی، کارشناسی و خبره رادیان نقشه باتجربه بالا در زمینه نقشه‌برداری، بهترین مشاور و همراه شما در امور مربوط به نقشه‌برداری خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۸
شماره تماس کارشناس رادیان نقشه 09194187659

نقشه UTM لواسان

نقشه یو تی ام شمیرانات

نقشه یو تی ام فشم